دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ |۲۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 1, 2024
رونمایی از کتاب

حوزه/ مدیر انتشارات حوزه علمیه خراسان از رونمایی ۴ عنوان کتاب دوره تثبیتی طلاب به همت انتشارات حوزه در دوره دانش‌افزایی اساتید خبر داد.

مدیر انتشارات حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، از رونمایی ۴ عنوان کتاب دوره تثبیتی طلاب به همت انتشارات حوزه در دوره دانش‌افزایی اساتید خبر داد.

حجت‌الاسلام قوامی، مدیر انتشارات حوزه علمیه خراسان گفت: باتوجه‌به رویکرد جدید معاونت علمی و اهمیت کتب درسی و کمک‌درسی طلاب و اساتید معزز، این ۴ عنوان کتاب بعد از بررسی‌های نهایی توسط همکاران تدوین متون حوزه علمیه خراسان برای چاپ به انتشارات حوزه واگذار شد و این انتشارات در کوتاه‌ترین زمان ممکن کتب موردنظر دورۀ تثبیتی را به چاپ رساند تا با رویکرد جدید در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

وی با اشاره به زحمات و تلاش‌های نویسندگان این کتب در راستای تدوین آن، تصریح کرد: نویسندگان این کتب، در فرصت بسیار کم و با ارزیابی‌ها و نظرات اساتید توانستند کتب را تدوین نموده و ارائه نمایند.

مدیر انتشارات حوزه علمیه خراسان به معرفی تعدادی از این کتب پرداخت و خاطرنشان کرد: هر کدام از کتب رونمایی شده به مطالب بسیار مهم تربیتی، احکام و اصول عقاید اشاره می‌کنند که براین‌اساس کتاب درس‌نامه اصول‌دین توسط محمدسجادی عباس‌آباد و علیرضا یعقوبی در قالب شانزده درس با اهداف مهم اصول‌دین تدوین شده است که به مباحث مهم عقیدتی و فواید و کارکردهای دین، اسلام و مسلمانان، ایمان و مؤمن، اهمیت و ضرورت خداشناسی، توحید و دلایل یگانگی خداوند، معنای عدل و اهمیت و جایگاه آن، نبی و ضرورت وجود نبی امام و ضرورت وجود امام، حقیقت مرگ و معاد، قیامت و فلسفۀ بهشت و جهنم و... پرداخته است.

حجت‌الاسلام قوامی با اشاره به کتاب درس‌نامه احکام مقدماتی که توسط جمعی از نویسندگان از جمله مظفر برسلانی، ضیاءالحق، ملوندی، خادم الخمسه و سرکار خانم بداغ‌آبادی تدوین شده، عنوان کرد: جامعه هدف این کتاب، طلاب ورودی حوزه هستند و متن آن، مطابق با فتاوای مرجع عالی‌قدر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تنظیم شده است که این کتاب، جنبۀ آموزشی دارد و لازم است تا توسط استادان برای طلاب تدریس شود.

وی با اشاره به کتاب «عیار حماسه طلبگی؛ قوام هویت حوزویان» که توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عالم‌زاده نوری تدوین شده است، گفت: بحث هویت طلبگی پیش‌تر در کتاب راه‌ورسم طلبگی در دفتر اول و دوم و همچنین کتب میثاق طلبگی، لباس روحانیت و مقدمۀ کتاب سیمای آرمانی طلبه طرح شده بود. این بحث مهم در این اثر با بسط و تفصیل بیشتری عرضه شده و محتوای کتاب‌های پیشین، تکمیل شده است.

مدیر انتشارات حوزه علمیه خراسان با بیان این که مخاطب اصلی این متن خود طلاب می‌باشند، اظهار کرد: مدیران مدارس علمیه، مربیان و راهنمایان طلاب، اساتید، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان و مدیران ستادی و همۀ کسانی که دغدغه‌مند تربیت طلبه و علاقه‌مند به تربیت عالمان ربانی نقش‌آفرین هستند، باید باتوجه‌به محتوای این اثر، فعالیت خود را در راستای خطوط اصلی هویتی طلبه قرار دهند.

حجت‌الاسلام قوامی با اشاره به کتاب آموزش روخوانی قرآن مبین که توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی یعقوبی رافی تدوین و چاپ چهارم آن توسط انتشارات حوزه انجام شده است تصریح کرد: این کتاب نیز باتوجه‌به اهمیت فراگیری کاربردی روخوانی قرآن کریم و بر اساس رسم‌الخط و لهجۀ عربی در ۱۵ درس تدوین شده و به‌عنوان مقدمه آشنایی و بهره‌مندی از علم قرآن کریم می‌باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha